نقد استاد مصطفی ملکیان

این وبلاگ روزنامه ای است برای گفتگوی انتقادی پیرامون اندیشه استاد مصطفی ملکیان

نقد استاد مصطفی ملکیان

این وبلاگ روزنامه ای است برای گفتگوی انتقادی پیرامون اندیشه استاد مصطفی ملکیان

استاد مصطفی ملکیان بسیار دقیق است. نقد او راهی برای تمرین منطق و اندیشه است.
خوشحال می شوم که نظر خود را در مورد مطالب کوتاهی که نقل می کنم بیان کنید.

یک بار استاد گفت من از بالا به ادیان نگاه می کنم و خوبی های آنها را جمع می کنم!

 گفتم یعنی خدا و بنده یکی می شوند؟ (خیلی زود فهمید منظورم این است که فقط خدا می تواند از آن بالا به ادیان نگاه کند)

آن روز جواب داد: خیر. خدا و بنده یکی نمی شوند. پیامبر و پیرو یکی می شوند.

فرصت نشد بگویم پیامبری که به او وحی نشود مجبور است زحمت خدایی را هم تقبل کند!

در دقیقه 1-45 از سخنرانی آشتی پذیری عقلانیت و معنویت استاد آخرین کشف خود را بیان می کند:

«کشف خدا بودن خودم ‌» هدف است نه اثبات بندگی!


مدتهاست به این مطلب رسیده ام که فرعون و نمرود فقط دو فرد تاریخی نبودند که داستان شده باشند و تمام. 

فرعونیت و نمرودیت بخشی از وجود ماست که هر لحظه ممکن است طغیان کند و ادعای الوهیت کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی