استاد به حلال و حرام دینی باور ندارند و فقط از اخلاق دفاع می کنند.
اما دلیل ما برای پذیرش یک حکم اخلاقی چیست؟
پاسخ استاد این است که اخلاق برای کاهش رنج زندگی دنیا است.
این معیار به نسبیت اخلاق منتهی می شود.
فردی مانند هیتلر می تواند ادعا کنند قتل یهودی ها باعث کاهش رنج بشر است.
استاد مدام می گویند یک حرف را فقط زمانی قبول کنید که به جان شما بنشیند.
این معیار هم به نسبیت منتهی می شود.
چون
به جان یک جنایتکار کدام سخن می نشیند؟
قطعا سخنی که قتل بی گناه را مجاز می داند به جان او می نشیند.